مصرف هنری و تجربه زیباشناختی

کتاب «مصرف هنری و تجربه زیباشناختی» نوشته حسین خلیلی و فرود عباسی در ۳۳۶ صفحه  با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۳هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده‌ است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «مصرف هنری»، مبحثی میان‌رشته‌ای و تطبیقی است. هم از منظر اقتصاد تعریف‌پذیر است، هم از دریچه شناختی هنر نفوذ دارد، هم از دیدگاه فلسفه، زیبایی‌شناسی و نشانه‌شناسی جستارمند است؛ و هم رویکردهای تحلیلی جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، علوم ارتباطات و… را متوجه خود دارد. با این همه، مصرف هنری موضوعی نو و کمتر شناخته‌شده در مطالعات تطبیقی است و ضرورت دارد (به خصوص در ایران) بیشتر بدان پرداخته شود. از این رو در نوشتار حاضر، مصرف هنری را با یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به آن یعنی «تجربه زیباشناختی» مورد بررسی قرار داده‌ایم تا به عنوان نمونه موردی، پیش‌درآمدی باشد بر شناخت ابعاد مختلف آن و نیز زمینه‌ای باشد برای انجام مطالعات گسترده از سوی علاقه‌مندان به پژوهش‌های تطبیقی هنر.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *